Почти всички големи автомобилни производители в света вече са направили стъпки към трансформацията на своето производство към електромобилите.

Volkswagen планира да пусне 70 такива модела до 2030 година и вече успя да изпревари Tesla по продажби на много пазари в Европа. General Electric обяви през миналата седмица, че до 2030 година ще продава само автомобили с нулеви емисии.

И това до голяма степен има значение за постигането на по-зелено бъдеще на планетата. Но има още една добра причина те да искат тази промяна, пише CNN Business. И тя е, че електрическите модели не само ще помогнат на компаниите да отговорят на новите по-строги регулации на пазара, но и те са по-евтини за производство.

Обяснението идва от това, че след като те не работят с двигател с вътрешно горене, много по-малко части в тях са подвижни и съответно се изисква по-малко работа по сглобяването им. От Ford изчисляват, че електромобилите отнемат 30% по-малко време за асемблиране от конвенционалните модели.

Кола на ток или на бензин - с кое е по-евтино?

Кола на ток или на бензин - с кое е по-евтино?

След изследване в Германия отговорът може да изненада мнозина

В допълнение сглобяването им е по-просто и това позволява при повече от моделите да могат да се ползват едни и същи производствени линии за разлика от производството на традиционни модели. Което също спестява разходи.

"Електромобилите са по-лесни за правене, по-печеливши и гарантират по-голям растеж", посочва анализаторът на автомобилната индустрия в Morgan Stanley Адам Джонас.

"По-ниските разходи за сглобяване оставят големите автомобилни производители с малко възможност за друг избор освен да направят тази промяна", казва от своя страна Даниел Ивес от Wedbush Securities.

От друга страна експертите обясняват, че докато разходите за производство на зелени автомобили ще продължават да падат, то тези за правене на модели с двигатели с вътрешно горене вероятно ще започнат да растат заради по-строгите изисквания към тях, които влизат в сила в отделните части на света.

"Двигателите с вътрешно горене ще поскъпват все повече и повече, за да могат да отговорят на регулациите", обяснява вицепрезидентът на дивизията за електромобили в General Motors Кен Морис. "Мисля, че ще стане трудно да намираш доставчици за двигателите", добавя той.