Крахът на продажбите на нови автомобили, записан през септември, достигна с месец по-късно и България. През октомври 2018 г. регистрациите намаляват с 14,6 процента на годишна база до 2 562, показват данните на Европейската асоциация на автомобилните производители. С около 200 повече бяха и продажбите през септември.
Така октомври се превръща в първия месец от декември 2017 г., в който се отчита спад на продажбите на годишна база.
След изключително силен август месец, септември донесе срив в почти цяла Европа. Причината бе в новите, по-строги изисквания за измерване на вредните емисии WLTP. По-голямата част от Стария континент дилърствата избързаха през август да продадат оставащите си бройки, предлагайки отстъпки от моделите на склад.
Това се отрази в продажбите и през септември, когато целият ЕС отчете 23,5 процента спад на годишна база. Единствено България и Хърватия записаха ръст от 8,5 и 3,3 процента, съответно.
Тенденцията явно продължава и през десетия месец. През октомври в 28-те държави от Европейския съюз записват спад на продажбите от 7,3 процента до 1 083 612 автомобила. Петте най-големи пазара се представят разнопосочно. Испания расте с 10 процента, Франция с 5,7 процента, а Германия с 1,4 процента. Регистрациите в Италия и Великобритания, разтърсвани от политически скандали, намаляват с 3,2 процента и 7,2 процента съответно.
Все пак от началото на годината резултатите са положителни. В целия Европейския съюз продажбите достига над 13 милиона, с 1,6 процента повече, спрямо 2017 година.В България покачването за първите десет месеца е от 15,6 процента до 29 005 нови автомобила.
Сред производителите най-големи губещи през октомври са VW Group със спад от 21,5 процента спрямо същия месец на миналата година. Всички брандове отчитат по-ниски продажби, като Audi и Porsche водят в негативната класация с 53,9 процента и 64,1 процента, съответно.