Автомобилният сектор няма как да отговори на климатичните промени само и единствено чрез внедряването на електромобили, защото няма достатъчно природни ресурси. За това предупреди главният научен експерт на Toyota, като допълни, че прекаленият фокус върху колите на батерии може да има обратния на търсения ефект и по пътищата да останат огромно количество замърсяващи возила, съобщава "Ройтерс".

Контекст: Най-големият автомобилен производител търпи критики от инвеститори и екоактивисти за това, че не внедрява модели с напълно електрическо задвижване с темпо, което да е конкурентно на играчи като Tesla.

Според Toyota, обаче, хибридите са по-доброто решение. Компанията е лидер в този сегмент още от дебюта на първия Prius в края на 90—те.

Продажбите на електромобили в световен мащаб надхвърлиха 10 милиона през 2022 година

Продажбите на електромобили в световен мащаб надхвърлиха 10 милиона през 2022 година

МАЕ прогнозира, че продажбите в световен мащаб ще достигнат почти 14 милиона през 2023 г.

Детайли: Директорът на Toyota Research Institute Гил Прат коментира пред журналисти, че електромобилите могат да донесат позитивна промяна в държави с мащабна ВЕИ инфраструктура като Норвегия, но в страните със сериозен дял на въглищата в енергийния микс хибридите са по-подходящи.

До 2026-а трябва да има станции за зареждане на електромобили на всеки 60 км по главните магистрали на ЕС

До 2026-а трябва да има станции за зареждане на електромобили на всеки 60 км по главните магистрали на ЕС

Всяка държава членка ще трябва да се ангажира със задължителна цел

"Материалите за изработка на батерии и възобновяемата инфраструктура за зареждане в един момент ще са в изобилие, но ще отнеме десетилетия, за да се постигне нужният мащаб в добива на материали и електричество от ВЕИ, както и в неговите пренос и сезонно съхранение", предупреди Прат.

От друга страна: Toyota планира да произведе 1,5 млн. електромобила до 2026 г. и да извади 10 модела изцяло на ток. В същото време, обаче, компанията е категорично зад хибридите като средство за постигане на въглеродна неутралност. Затова и висшият мениджмънт на компанията активно лобира двата вида задвижване да получават еднаква подкрепа на родния си пазар в Япония.