След успешни продажби глобално през последните 14 години, Toyota Land Cruiser LC200 най-накрая е заменен с изцяло нов модел. Land Cruiser LC300 е най-новата еволюция в продуктовата серия, която идва с четвъртит дизайн и отлично офроуд представяне, както и сериозна доза модернизация.

Засега е ясно, че той ще се продава в Европа, което е страхотна новина за любителите на марката. В САЩ обаче няма да могат да купят LC300. Там вероятно ще бъде пуснат базиран върху Land Cruiser SUV под марката Lexus, както Toyota прави през последните години.

Друга негативна новина за феновете на една от най-доказалите се офроуд машини е елиминирането на изпитания V8 двигател. На негово място потребителите ще могат да избират между два V6 агрегата. Първият от тях е 3,5-литров с мощност от 415 к.с. и въртящ момент от 650 Nm. Вторият и по-малък 3,3-литров вади по-малко к.с. - 309, но по-мощен въртящ момент от 600 Nm. От компанията за момента не казват до какво понижаване на разхода и емисиите ще доведе отстраняването на V8 двигателите.

Снимка 534096

Източник: Toyota

И двата V6 мотора обаче са свързани с десетстепенна автоматична скоростна кутия, което със сигурност е добра новина (макар че любителите на ръчките едва ли ще са много радостни). Всички нови Land Cruiser LC300 идват единствено със задвижване на четирите колела, което не е изненада.

Новият модел е разработен върху унифицираната платформа на Toyota TNGA-F и от компанията изтъкват, че включва здрава "рамкова структура". Тя "стъпва" върху системата за динамично окачване Kinetic, която според производителя подобрява задвижването на пътя. Геометрията на задните амортисьори е обновена и те са по-изправени, което също подобрява работата им. За разлика от предшественика си, теглото на LC300 е понижено с почти 200 кг.

Снимка 534095

Източник: Toyota

Колата сама разпознава върху каква настилка се движи и нагласява режима на работа според тях чрез системата Multi Terrain Select. Интериорът е луксозен, с три реда кожени седалки. Над едрата централна конзола е кацнал голям LCD, а край него са бутони за настройване на режимите на задвижване (за привържениците на промяната им с копчета), климатроника и аудиото. От Toyota запазват аналоговите километраж и оборотомер, но между тях все пак е вместен още един дисплей.

Снимка 534098

Източник: Toyota

LC300 идва в три нива на оборудване: ZX (базов), VX-R (само за Близкия изток) и GR Sport, който, както името му подсказва, е спортна версия. Toyota казва, че новият Land Cruiser ще се появи на различни пазари по-късно тази година за все още неуточнена цена.