Toyota Motor Corp работи върху електрическа кола, захранвана от нов тип батерия, която значително ще увеличи разстоянието за шофиране и ще намали времето за зареждане. Планът е продажбите да започнат през 2022-а година, съобщава японският ежедневник Chunichi Shimbun.

Новата електрическа кола на японския автомобилен производител ще бъде построена на изцяло нова платформа и ще използва батерии в твърдо състояние, които ще позволят тя да бъде зареждана само за няколко минути, пише вестникът.

За сравнение, сегашните електрически превозни средства, които използват литиево-йонни батерии, имат нужда от 20-30 минути, за да се презаредят дори и с бързи зарядни. Също така, разстоянието, което обикновено могат да изминат е между 300 и 400 км.

Toyota е решила да продава новият модел автомобили в Япония, най-рано през 2022-а година.

Говорителката за Toyota, Кая Дои, каза, че от компанията няма да коментират определени планове за производство, но добави, че имат за цел да комерсиализират батериите в твърдо състояние до началото на 2020-те години.

Най-големият производител на автомобили в Япония се опитва да настигнат лидерите в електрическите превозни средства като Nissan и Tesla, тъй като автомобилите захранвани с батерии набират популярност по цял свят като приложима алтернатива на традиционните коли.

Дали Toyota ще успее да надскочи конкурентите си остава да бъде видяно, пише Reuters, защото масовото производство изисква много по-строги нива на контрол на качеството и надеждността.

"Има голямо разстояние между лабораторията и производството", каза автомобилният анализатор за инвестиционната банка,CSLA, Кристофър Рихтер. "2022-а година е далеч и много неща могат да се променят междувременно."

Колко бързо новите електрически автомобили ще напреднат, зависи също и от цените на батериите, добавят от Reuters.

Други производители на автомобили като BMW също работят по разработването на батерии в твърдо състояние, стремейки се да достигнат масово производство в следващите 10 години.

Батериите в твърдо състояние използват твърди електролити вместо течни, което ги прави по-безопасни от литиево-йонните батерии, които се предлагат на пазара в момента.