Въпреки кризата и затворените заводи, Lamborghini отчете най-успешната година в историята си. Данните от производителя на луксозни автомобили демонстрира още един път как кризата засегна най-вече хората с ниски доходи, докато богатите запазиха състоянието си — и дори го повишиха.

През 2020 г. Lamborghini е доставила 7 430 автомобила, спад от 9% спрямо 2019 г. Продажбите възлизат на €1,6 млрд., намаление от 11%. Но печалбата достига рекорд, тъй като клиентите са поръчвали по-скъпи автомобили, казват от компанията.

Прогнозата за 2021 г. изглежда още по-добра благодарение на ръста на цените на акциите и другите активи, което увеличава богатството на заможните. Главният изпълнителен директор Стефан Винкелман посочва пред CNBC, че заводите вече са пълни с поръчки за първите девет месеца на годината.

Lamborghini, собственост на Volkswagen Group, печели и от успеха на SUV модела Urus. От 2018 г., когато моделът бе представен, общото производство на компанията се е удвоило. А 59% от продадени автомобили през 2020 г. са били Urus.

Резултатите на производителя подчертават и още една тенденция. За първи път в историята Китай се нарежда като втория най-голям пазар за Lamborghini, измествайки Германия. САЩ все още е на първа позиция.

Най-голямото предизвикателство пред бъдещето на Lamborghini е затягането на правилата за вредни емисии и прехода към електромобили. Компанията все още не е обявила планове за електрически модел, но главният директор намекна, че това може да се случи през април.