Германската компания Audi прогнозира революционна промяна в начина, по който ще бъдат сглобявани колети в следващите 10 години като следствие от появата на автономните автомобили и доставката на компоненти за тях.

Експерти на Audi предсказват края на конвенционалната поточна линия, която ще бъде заменена с нов модулен метод на монтаж, пише Auto Motor und Sport. 

Това ще се окаже забележителна промяна за индустрията, която открай време е организирана около фиксираната производствена линия от епохата на Хенри Форд, който преди повече от 100 години създаде Model T.

Модулната система ще бъде въведена първоначално в производството на Lamborghini Urus в Италия. Приблизителната времева рамка за пълноценното внедряване на новата технология на производство ще отнеме 10 години, твърдят представители на Audi. 

В Audi са убедени, че наближава краят на конвейера, тъй като разнообразието на моделите расте, все по-сложен става и монтажният процес и вече не може да се разчита на твърд последователен процес. 

Активното разработване на електрически автомобили изисква фундаментално различен подход към монтажа на превозните средства, се казва от Audi: производственият процес за автомобилите с вътрешно горене и този на електромобилите са много по-различни. 

Аudi се готви да премине към модулен монтаж, когато няма да има нужда от непрекъснато движещ се конвейер, а монтажът на превозните средства ще се извършва от един или двама специалисти на всеки пост, при това специални роботи ще преместват сглобявания автомобил между различните постове. Това ще позволи ускоряване на производствения процес, ще бъде увеличено количеството на сглобените модели в един завод и ще бъде оптимизирано използването на човешки ресурси.