Със своите тесни улички, гъсто население и малки жилищни пространства Хонконг явно не е бил построен за притежаване на автомобил. Въпреки това отличителният Model S на Tesla върви много добре. Електрическата кола от висок клас е често срещана в китайския район.

Оказва се, че компанията получава подкрепа от правителството, предаде Quаrtz.

В опит за намаляване на замърсяването Хонконг налага тежки данъци върху новорегистрираните превозни средства – в много случаи с над 100% от цената на самото возило. Подобно таксуване е напълно снето за електрическите автомобили през последните 18 години.

Предишните електрически превозни средства в Хонконг пострадаха от слаби продажби поради същите причини, които им попречиха и другаде – липсата на инфраструктура за зареждане и краткия живот на батерията като цяло.

Продажбите на Model S обаче скочиха през последните две години в един от най-големите пазари за автомобили от висок клас в света. Основната движеща сила в Хонконг е освобождаването от данъци.

Освобождаването от данъци в китайския административен район върху електрическите коли е по-щедро дори и от Норвегия, където стимулите също спомагат разпалването на разцъфващ бизнес за Tesla.

Съобразно с това са се повишили и регистрациите на електромобили през последните две години в Хонконг. Само през настоящата година могат да се видят над 2000 нови plug-in коли на пътя.