Продажбите на превозните средства на Nissan в Китай, която е най-големият пазар на компанията, са се сринали с 80% през месец февруари. Причината е добре позната - ударът на коронавируса върху автомобилната индустрия, пише Reuters.

Японският автомобилен производител заяви, че е продал само 15 111 автомобила миналия месец на най-големия автомобилен пазар в света, тъй като търсенето на неговите седани Sylphy, кросоувърите X-Trail и Qashqai SUV продължава да се свива.

Nissan залага на растежа в Китай, за да смекчи въздействието от по-слабия си бизнес в САЩ и Япония, където продажбите на автомобили паднаха с 27% през февруари.

Може ли Nissan да изплува?

Може ли Nissan да изплува?

И колко време има новият директор на гиганта, за да намери спасителния пояс?

Но забраните за пътувания и затварянето на пътища в много китайски региони през миналия месец доведоха до забавяне на производството спрямо януари. Компанията се изправя и пред сериозни рискове пред глобалната верига на доставки.

Тъй като несигурността около епидемията от коронавирус разтърсва глобалните пазари, търсенето във втората най-голяма икономика в света се очаква да остане ниско, което със сигурност може допълнително да окаже натиск върху продажбите на световни производители.

През последните две години Nissan се бори с намаляващите продажби. В същото време новият изпълнителен екип на гиганта може да бъде подложен на все по-голям натиск да осигури по-дълбоко редуциране на разходите в плана си за възстановяване, който се очаква през месец май.

Nissan отчете първа загуба от 2009

Nissan отчете първа загуба от 2009

Компанията пак ще съкращава разходите