Още преди първия съдийски сигнал на Мондиала Adidas може да обяви себе си за победител над стария си враг Nike. Германската компания, която е и официалният спонсор, е облякла повече отбори от конкурента си -- но очаква ограничен финансов ефект, пише Reuters.

"Световната купа в Русия наистина носи по-малко финансови възможности от същото събитие преди четири години в Бразилия", каза главният изпълнителен директор Каспър Рорстед по-рано този месец.

От предишния турнир през 2014 г., продажбите на Adidas растат бързо и в други области, освен футбола: компанията отчита голямо търсене на ретро баскетболни маратонки, както и на обувките за тичане Boost, които надминаха Nike, особено в САЩ.

Но въпреки това футболът остава важен за имиджа на германския бранд, който предоставя футболната топка от 1970 г. насам и има сключен договор за спонсориране на събитието до 2030 г.

През 2014 г. Nike успя да облече повече отбори, но тази година Adidas отвърна, спонсорирайки 12 и 32 участващи отбора, включително силни претенденти като Германия и Испания, както и домакините от Русия. Екипи на Nike ще носят десет отбора, сред които Бразилия, Франция и Великобритания.

Тези сделки са важни за продажбите на тениски, но още по-важни за продажбите е спонсорството на най-добрите играчи. Nike очаква, че 60% от всички футболисти, запътили се към Русия, ще носят нейни маратонки, включително и Германия, Испания и три четвърти от Русия -- въпреки че ще носят екипи на Nike.

Другият голям германски бранд - Puma - е далеч на трето място с едва четири отбора, които нямат особено големи шансове за успех.

Moody's: Незначителен ефект върху руската икономика от Мондиала

Moody's: Незначителен ефект върху руската икономика от Мондиала

Русия е домакин на най-големия футболен турнир