Отпадне на забраната за адвокатите да се рекламират и да използват посредници,  предлага правителството в публикуван за обществено обсъждане проект за изменения в Закона за адвокатурата.

Законопроектът създава специални правила за рекламите на адвокатите: "Рекламното съобщение на адвоката или адвоката от Европейския съюз съдържа информация, която го идентифицира и представя по обективен начин неговата професионална дейност. Рекламното съобщение следва да е съобразенo с принципите на поверителност, почтеност и опазване доброто име и достойнството на адвокатската професия".

При рекламирането си адвокатите няма да имат право да си служат с невярна или подвеждаща информация, включително за цени или безплатни услуги. А също и да сравняват с други адвокати, когато такива сравнения могат да бъдат подвеждащи. Адвокатите няма да имат право също така да разкриват сведения за имената на предишни или настоящи клиенти или техните дела, освен с изрично писмено съгласие на клиента, дадено за тази цел.

Лекар и адвокат, вече не са най-перспективните професии, според родителите.  Кой бранш успя да ги измести?

Лекар и адвокат, вече не са най-перспективните професии, според родителите. Кой бранш успя да ги измести?

Все още битува схващането сред родителите, че е важно детето да учи в университет

Проектозаконът предвижда и забрана за адресира рекламни съобщения лично или чрез посредник към хора, непосредствено след претърпян инцидент, когато засегнатите нямат ясно съзнание и пълна свобода при избора на адвокат. В рекламите няма да бъде позволено също да се пораждат неоправдани очаквания за постигане на резултат, който не зависи само от професионалната дейност на адвоката.

Освен да се рекламират на адвокатите за първи път се дава право да осъществяват контакт с потенциални клиенти чрез използване на посредник. Предвиждат се и минимални изисквания към адвокатите - да не допускат посредникът да придобива и да използва поверителна информация, предоставена от клиента и да не допускат интересите на посредника да накърнят правата и законните интереси на клиента.

Що се касае до възнаграждението на посредника, в документа е записано, че то трябва да бъде отделно от това на адвоката.

Как този японски адвокат стана милиардер чрез услуга за електронни подписи

Как този японски адвокат стана милиардер чрез услуга за електронни подписи

Тя се впревърна в доминиращата в Япония с 80% от пазарния дял на страната

Промените в Закона за адвокатурата са наложителни, тъй като през 2020 г. Европейската комисия стартира процедура за нарушение срещу България поради констатирано противоречие на разпоредбите на Закона за адвокатурата, свързани с рекламата и забраната за привличането на клиенти чрез посредник, с изискванията на чл. 24 от Директива 2006/123/ЕО относно услугите на вътрешния пазар.