Акциите на шведската компания за дрехи H&M паднаха рязко, след съобщение на дружеството, че очаква спад в продажбите си в Европа, заради "лошото време". Търговецът за бърза мода със седалище в Стокхолм отчете ръст от 3% в продажбите си за второто тримесечие на 2024 г. до $5,6 милиарда, но заяви, че очаква продажбите му този юни да бъдат с 6% по-ниски от преди година поради, съобщава MarketWatch.

Акциите на H&M, листнати в Стокхолм, паднаха с над 12% след съобщението на компанията. Преди него те бяха с 10% нагоре от началото на годината.

H&M в момента е втората по големина публично регистрирана компания за бърза мода в света след Inditex, заяви също, че може да се затрудни в постигането на целта си да увеличи маржовете на печалба до нива от 10% през цялата 2024 г. H&M постига марж на печалба от само 8,1% през първите шест месеца на годината.

Шведската H&M удвои печалбата си, заради продажбите на дрехи в Източна Европа

Представен и у нас световен моден бранд удвои печалбата си, заради продажбите в Източна Европа

На другите международни пазари обаче, продажбите на компанията падат

Търговецът посочва, че по-високите разходи за материали и влиянието на чуждестранната валута вероятно ще имат "по-негативно въздействие" през втората половина на годината, отколкото се e очаквало.

"Най-важната предпоставка за постигане на нашата цел за печалбите е ръстът на продажбите да бъде допълнително засилен през втората половина на годината", заяви новият главен изпълнителен директор на H&M Даниел Ервер.

Снимка 333191

Източник: GettyImages

На фона на все по-голяма китайска конкуренция, шведският търговец на дребно се опитва да повиши рентабилността си чрез затваряне на магазини и повишаване на цените си в стратегия, за която се смяташе, че оказва влияние върху приходите.

"Ситуацията в света остава несигурна и домакинствата продължават да имат високи разходи за живот. Както винаги, нашият основен приоритет е да осигурим най-доброто съотношение цена-качество на всеки пазар", допълва Ервер.

Макар че H&M има повече магазини в САЩ, отколкото във всяка друга страна, най-големият пазар по продажби на компанията е Германия. Дружеството, което стартира бизнеса си в шведския град Вестерос в далечната 1947 година, се сблъсква с растяща конкуренция от онлайн съперници, продаващи на изключително ниски цени, сред които Shein и Temu.

Китайската Shein, която задминава H&M и Zara

Китайската верига за "бърза мода", която задминава H&M и Zara

Амбициите на компанията са още по-големи - и в Amazon има от какво да се притесняват