Основаният в Китай и базиран днес в Сингапур бранд за "бърза мода" Shein се очертава да задмине по приходи два от мастодонтите в сектора в глобален мащаб - H&M и Zara, съобщава The information.

По информация на изданието, само в рамките на първите 9 месеца на 2023 г. компанията е с оборот от 24 млрд. долара - при $23 млрд. за цялата 2022 г. Плановете на Shein са за 40% ръст на приходите на годишна база и изглежда, че те ще се реализират.

На този фон, шведската H & M Hennes & Mauritz AB (H&M) е с 16,4 млрд. долара приходи за периода от декември до края на август, а Inditex - собственикът на Zara, отчита 18,3 млрд. долара оборот между февруари и края на юли.

Мишената - Amazon

По време на пандемията Shein рязко повиши своята популярност заради ниските си цени за модно облекло. В резултат даже в САЩ пазарният ѝ дял скочи от 18% през март 2020 г. до 50% през ноември 2022 г. За сравнение, H&M имаха 16%, а Zara - 13%. Имаше и период, в който приложението ѝ беше по-популярно от TikTok, Instagram и Twitter. Това изстреля пазарната ѝ оценка до 100 млрд. долара.

Как станахме жертви на бързата мода и защо трябва да обърнем тренда?

Как станахме жертви на бързата мода и защо трябва да обърнем тренда?

Всяка година в ЕС се изхвърлят 5 милиона тона текстил

В момента тя е с една трета по-ниска и освен това американското правителство разследва Shein за нарушения като трудова експлоатация и кражби на интелектуална собственост.

Въпреки това, компанията има големи амбиции. Shein вече продава и електроника, след сделка с веригата Forever 21 има физическо присъствие в САЩ и отвори платформата си за външни търговци - като все по-реален конкурент на Amazon.