Американският гигант за онлайн търговия Amazon обяви нова стъпка, с която планира да пристъпи с крачка напред в конкуренцията с компаниите, предлагащи стрийминг услуги, като Netflix и Hulu.
От корпорацията ще предлагат месечен абонамент за 8,99 долара за своите потребители в САЩ за осигуряване на видео съдържание, подобно на споменатите фирми, пише BBC.
От Amazon пуснаха такава услуга преди време, но тя все още остава далеч зад тези на конкурентите. Разликата е, че досега срещу т.нар. Prime членството клиентите получаваха достъп до видео съдържанието срещу годишен пакет от 99 долара, включващ още безплатни доставки и специални промоции на някои от продаваните на платформата продукти.
С новата цена от 8,99 долара на месец Amazon може да “открадне” някои от клиентите на Netflix, като тяхната услуга излиза с долар по-скъпа. От друга страна обаче от Hulu дават същия пакет за 7,99 долара.
Според данни на анализаторската фирма Consumer Intelligence Research Partners броят на потребителите на Amazom Prime е нараснал до 54 милиона през 2015 г. Въпреки това обаче не всички от тях ползват стрийминг услугите на платформата.
За сравнение Netflix имат 75 милиона клиенти по цял свят. По техния пример от Amazon се опитват да привлекат вниманието към себе си с предоставянето на собствено съдържание. Те вече са пуснали сериалите „Transperent”, „The Man in the High Castle”, както и ново предаване на създателите на „Top Gear”.