Американската компания Starbucks Corp., която притежава най-голямата верига кафенета в света, увеличи нетната си печалба през четвъртото фискално тримесечие с 39%, а приходите си с 11% - като този показател достигна рекорд. Веригата кафенета има заведения и в България.

В съобщение на Starbucks се казва, че нетната печалба за четвъртото тримесечие (приключило на 1 октомври) на финансовата 2023 г., е 1,22 милиарда долара, или 1,06 долара на акция - при 878 милиона долара, или 0,76 долара на акция, за сравнимия период на предходната година.

Печалбата без отчитане та еднократните фактори също възлиза на $1,06 на акция, надхвърляйки консенсусната прогноза на експерти за $0,97 на акция.

Приходите на Starbucks за тримесечието юли-септември нараснаха до рекордните 9,37 милиарда долара, при 8,41 милиарда долара за същия период на миналата година. Осреднената прогноза на анализаторите, анкетирани от FactSet, беше за стойност на показателя от 9,29 милиарда долара.

Продажбите на Starbucks за тримесечието са се увеличили с 8% на годишна база, а броят на покупките с 3%. Средната сума на една покупка е нараснала за година с 4%.

Сравнимите продажби в Северна Америка и САЩ са се увеличили с 8%, а в останалите страни, включително в Китай - с 5%.

През четвъртото финансово тримесечие броят на кафенетата Starbucks по света се е увеличил с 816 броя, до 38 038 заведения. От тях американската верига има 16 352 кафенета в САЩ и 6806 - в Китай.

За цялата фискална 2023 г. нетната печалба на Starbucks е нараснала с впечатляващите 26%, до 4,12 милиарда долара, а приходите са се увеличили с 11,6%, до 35,98 милиарда долара.

Най-скъпите в света марки на вериги за обществено хранене

Най-скъпите в света марки на вериги за обществено хранене

В челната 10-ка има само една компания, която не е от САЩ