Американската верига кафенета Starbucks Corp. отново е най-ценната марка в света при веригите за обществено хранене - вече за седма поредна година, според данни на Brand Finance.
През изминалата 2022 година, стойността на марката се е повишила със 17% до 53,4 милиарда долара. Което помогна на Starbucks да увеличили преднината си пред втората верига, също американска - ресторантите за бързо хранене McDonald's Corp., която регистрира за година спад от 7% в стойността на марката, до 36,9 милиарда долара.
Третото място в престижната класация зае веригата ресторанти за бързо хранене KFC (17,7 милиарда долара), четвъртото - пицариите Domino's (7,4 милиарда долара), а веригата кафенета Subway "затваря" челната петица (7,1 милиарда долара).
Оказва се, че в челната десетка на най-скъпите в света марки при веригите за обществено хранене има само една марка извън САЩ, и това е канадската Tim Hortons - на седмо място, със стойност от 6,1 милиарда долара.
А марката на американската верига закусвални Texas Roadhouse увеличи стойността си само за година с доста впечатляващите 56%, до 2,3 милиарда долара, отбелязвайки най-активния растеж в сектора. Сега веригата има около 700 заведения, като компанията предвижда да ги разшири до 900 през следващите години.