Американската верига кафенета Starbucks Corp. отново е най-ценната марка в света при веригите за обществено хранене - вече за седма поредна година, според данни на Brand Finance.

Колко нови кафенета откри Starbucks в света за тримесечието, достигайки рекордна печалба

Колко нови кафенета откри Starbucks в света за тримесечието, достигайки рекордна печалба

В Китай обаче, продажбите на веригата се сринаха

През изминалата 2022 година, стойността на марката се е повишила със 17% до 53,4 милиарда долара. Което помогна на Starbucks да увеличили преднината си пред втората верига, също американска - ресторантите за бързо хранене McDonald's Corp., която регистрира за година спад от 7% в стойността на марката, до 36,9 милиарда долара.

McDonald's затваря офисите си в САЩ и съкращава служители

McDonald's затваря офисите си в САЩ и съкращава служители

Поредната голяма компания, изпаднала в затруднение

Третото място в престижната класация зае веригата ресторанти за бързо хранене KFC (17,7 милиарда долара), четвъртото - пицариите Domino's (7,4 милиарда долара), а веригата кафенета Subway "затваря" челната петица (7,1 милиарда долара).

Китай обвини KFC за "причиняване на ненужни хранителни отпадъци"

Китай обвини KFC за "причиняване на ненужни хранителни отпадъци"

Заради нова промоция с "безплатни" играчки

Оказва се, че в челната десетка на най-скъпите в света марки при веригите за обществено хранене има само една марка извън САЩ, и това е канадската Tim Hortons - на седмо място, със стойност от 6,1 милиарда долара.

 Domino's Pizza напуска Италия, смазан от конкуренцията и пандемията

Domino's Pizza напуска родното място на пицата, смазан от конкуренцията и пандемията

След седем години на пазара там

А марката на американската верига закусвални Texas Roadhouse увеличи стойността си само за година с доста впечатляващите 56%, до 2,3 милиарда долара, отбелязвайки най-активния растеж в сектора. Сега веригата има около 700 заведения, като компанията предвижда да ги разшири до 900 през следващите години.

Подразделение на Goldman Sachs иска да закупи Subway за $10 милиарда

Goldman Sachs иска да закупи една от най-големите вериги за бързо хранене за $10 милиарда

През февруари Subway заяви, че разглежда възможността за продажба на бизнеса заради високи разходи и засилваща се конкуренция