Apple губи 1 милиард долара годишно от своята стрийминг услуга, пише Euronews. Въпреки успеха на хитови сериали като Severance, това е тежка присъда за опитите на технологичния гигант да победи Netflix.
Според The Information Apple е похарчила 5 милиарда долара годишно за Apple TV+ от стартирането му през 2019 г. Въпреки огромната инвестиция, услугата значително изостава от конкурентите си по брой абонати. Netflix има над 300 милиона абонати, Amazon Prime Video - около 200 милиона, а Disney+ - около 125 милиона.
Apple TV+ има едва 45 милиона абонати.
Въпреки че Apple е една от най-големите компании в света, нещо се е объркало сериозно в навлизането й в стрийминг съдържанието, коментира Euronews. Компанията е инвестирала значителни средства във впечатляващи продукции като Severance, номинирана за 14 награди "Еми" след първия си сезон през 2022 г. Други хитове включват Ted Lasso и The Morning Show. Общо, оригиналните програми на Apple TV+ са получили над 2500 номинации и 538 награди. Хич не звучи лошо.
В областта на пълнометражните филми, Apple постигна първата си награда за най-добър филм на оскарите с CODA. Компанията подкрепи и проекти на топ режисьори като Мартин Скорсезе, Ридли Скот и Стив Маккуин.
Въпреки това, всички тези инвестиции не се превръщат в абонати. Един от основните проблеми е липсата на социален престиж на Apple TV+. Големи звезди участват в скъпи проекти, които биват пуснати в платформата без достатъчно шум, за да привлекат вниманието, характерно за излъчванията на HBO.
Severance е първото шоу на Apple, което донякъде успява да постигне такова културно значение. Благодарение на загадъчния си сюжет, всяка седмица то се превръща в истински конкурент за вниманието на хората.
Въпреки това, много други филми с потенциал за културно въздействие не успяват да привлекат вниманието. Примери включват Disclaimer на режисьора Алфонсо Куарон с участието на Кейт Бланшет, както и адаптации на популярни романи като Lessons in Chemistry, Pachinko и Shantaram.
На големия екран Apple също среща трудности. Killers of the Flower Moon се оказа комерсиален провал, докато Napoleon едва успя да покрие бюджета си. Въпреки това, компанията продължава да инвестира в скъпи филмови продукции, включително предстоящ филм за Формула 1 и нови проекти на режисьори като Гай Ричи, Спайк Лий и Пол Грийнграс.
Въпреки че Severance може да бележи повратна точка за стрийминг начинанието на Apple, все още остава да се види дали големият финансов залог на компанията ще се изплати. Явно правенето на филми не е като правенето на компютри и мобилни телефони.