Когато британският луксозен бранд Burberry съобщи по-рано през лятото, че е изгорила непродадени стоки на стойност десетки милиони долари - съобщение, което предизвика яростна критика - компанията заяви, че това е нужно, за да запази бранда си. В четвъртък обаче тя заяви, че спира практиката.
Burberry, най-голямата луксозна марка във Великобритания по продажби, посочи в годишния си доклад през юли, че е изгорила стоки на стойност $37 милиона. Практиката е широкоразпространена в индустрията. Дрехите, аксесоарите и парфюмите биват унищожавани, за да не бъдат откраднати или да не се налага да бъдат продавани на по-ниска цена.
Други подобни марки, включително Richemont и Louis Vuitton, са били обвинявани, че унищожават непродадени часовници и чанти, за да не бъдат продавани на намалени цени. Подобни обвинения е имало и срещу Nike, припомня The New York Times.
И все пак този случай събра политици и природозащитници пред Burberry. Затова в четвъртък, в опит да запази имиджа си, компанията заяви, че спира практиката - както и че ще спре да продава продукти с истинска кожа.