Датският пивоварна Carlsberg, която произвежда бирите "Пиринско" и "Шуменско" у нас, обяви  прогноза за органичен растеж на оперативната си печалба през 2023 година - под нивото от миналата година. Причината: по-високите цени на бирата ще намалят потреблението. Третата по големина пивоварна в света очаква органичната оперативна печалба тази година да се промени с между -5% и +5% в сравнение с 12% ръст, който отчете през миналата година.

"2023 година ще бъде още една година, изпълнена с предизвикателства пред бизнеса", заяви главният изпълнителен директор на компанията в изявление.

Бирата винаги е била устойчива потребителска категория, но по-високите цени в комбинация с високата инфлация може да имат отрицателно въздействие върху потреблението на някои от пазарите на Carlsberg - особено в Европа, коментират от датската компания.

Carlsberg планира да вдигне цените на бирата

Производителят на "Пиринско" и "Шуменско" планира да вдигне цените на бирата

От третата по големина пивоварна в света коментираха, че това ще "удари" продажбите им, но разходите им са се повишили значително

От Carlsberg обявиха, че продажбите на бира през четвъртото тримесечие на 2022 година са се увеличили с 6% спрямо 2021-а - до 14,6 милиарда датски крони или $2,11 милиарда.

Carlsberg в България

През октомври миналата година Carlsberg инвестира 23 милиона лева в нова пивоварна в Благоевград. Тя ще бъде оборудвана с най-модерни технологии и ще бъде обособена в производствената база на Карлсберг България, обявиха от компанията. В нея ще бъде изградена поточна линия за производство на бира в кен опаковки от 0.5 литра.

Очакваният старт е през първата половина на 2023 година, което ще позволи на компанията да разшири портфолиото си от продуктови иновации, следвайки най-високите международни и национални стандарти за качество в пивопроизводството.

По повод на инвестицията на датската компания в Благоевград заместник-министърът на иновациите и растежа Стефан Савов връчи сертификат за инвестиция клас "А" по реда на Закона за насърчаване на инвестициите (ЗНИ) на Войчех Жабински, който е изпълнителен директор на "Карлсберг България".

Снимка 308303

Източник: iStock

Carlsberg разполага с две пивоварни в България - в Шумен и Благоевград, както и с логистични и търговски центрове в цялата страна. Осигурява работни места на повече от 500 души. С новата "CAN" линия компанията планира да разшири производството и заетостта си и да произвежда бира в кен-опаковки у нас, вместо да внася от съседни страни.

Историята на "Карлсберг България" започва в далечната 1882 година, когато в Шумен пристига чешкият майстор пивовар Франц Милде и заедно с предприемчиви шуменци поставя началото на една от най-старите пивоварни в България - Шуменско пиво. След 2002 година Шуменско пиво става част от голямото семейство на световния датски концерн Карлсберг.

През август 2004 година акционерите на компанията гласуват промяна във фирмата на дружеството на "Карлсберг България" АД. През септември двата завода - "Шуменско пиво" и "Пиринско пиво", обединяват ресурси и активи под името Карлсберг България.

Carlsberg инвестира 23 милиона лева в пивоварната си в Благоевград

Датски производител на бира инвестира 23 милиона лева в пивоварната си в Благоевград

В нея ще бъде изградена поточна линия за производство на бира в кен опаковки