Датската компания за бира Carlsberg планира да повиши цените на бирата, за да компенсира нарастващите разходи за суровини, съобщиха от компанията, цитирани от Reuters. Повишение на цените обмислят и други големи пивоварни в Европа. Това може да "удари" продажбите на бира тази година, коментират експерти.

Третата по големина пивоварна в света отчете по-добри от прогнозите продажби за четвъртото тримесечие на миналата година, но очаква органичн ръст на оперативната печалба през тази, която няма да достигне нивата от 2021-а.

Производителите на бира Carlsberg и AB InBev с ръст на продажбите и печалбите

Производителите на бира Carlsberg и AB InBev с ръст на продажбите и печалбите

Продажбите на компаниите надминаха стойностите от предпандемичната 2019 г.

"Значително по-високите разходи и продължаващото въздействие на COVID-19 ще представляват предизвикателства и през 2022 година", заяви Кейшет Харт - главен изпълнителен директор на Carlsberg Group. 

Разходите на компанията за хектолитър вече се повишиха с 10-12% миналата година, движени от по-високите цени на стоките и транспортните разходи. Поради тази причина от Carlsberg искат да компенсира увеличените разходи чрез повишаване на цените, макар и да осъзнават, че е много вероятно това да има "отрицателно въздействие върху потреблението на марката бира в Европа".

От датската компания очакват органичната оперативна печалба да нарасне с 0-7% през 2022 година, в сравнение с 12,5% през 2021-а.

От Carlsberg обявиха още, че през следващите пет години ще търсят растеж извън основния си пазар на бира и ще наблегнат и върху производството на продукти като сайдер, безалкохолна бира, както и първокласни марки като 1664 Blanc и Grimbergen, които генерират по-високи маржове на печалба.

Продажбите на компанията през четвъртото тримесечие на 2021 година достигнаха 15,2 милиарда датски крони ($2,34 милиарда).

Как се отрази пандемията на продажбите на бира в България?

Как се отрази пандемията на продажбите на бира в България?

Пием бира все по-малко в стъкло, а пластмасовите бутилки увеличават продажбите