Приходите на групата компании Carlsberg, един от водещите световни производители на бира, са нараснали с 11,6% за първите 9 месеца на годината и възлизат общо на близо 51,43 млрд. датски крони (около 8 млрд. долара), следва от финансовите отчети на компанията, съобщи Прайм ТАСС. Портфолиото на компанията включва около 140 марки пиво, които се продават в над 150 страни в света.
Приходите на Carlsberg само за третото тримесечие нарастват с 14,4% на годишна база и възлизат на 19,74 млрд. датски крони (малко над 3 млрд. долара).
Компанията отбелязва и ръст на продажбите през третото тримесечие, като при основните марки пиво то е между 1% и 19%, с изключение на една от тези марки.
От ръководството на Carlsberg коментират, че пандемията "продължава да оказва силно влияние върху клиентите и бизнеса. Но е окуражаващо, че много пазари на бира в Европа вече се възстановяват". От компанията уточняват, че най-голям ръст на продажбите през третото тримесечие е регистриран в Италия, Гърция, Сърбия и Хърватия. Пазарите на Източна Европа като цяло също показват увеличение на продажбите, основно заради нарастване на туристическите пътувания.
Друг водещ производител на бира в света - пивоварната компания Anheuser-Busch InBev, отчете нетна печалба за първите девет месеца на 2021 г., 2,4 пъти по-висока спрямо същия период на предходната пандемична година. Нетната печалба за периода достига 3,93 млрд. долара, показва финансовия отчет на компанията, цитиран от Прайм ТАСС.
Anheuser-Busch InBev е създадена през 2008 г., чрез сливане на белгийската InBev и американската Anheuser-Busch. През октомври 2016 г. AB InBev завърши сливането с британския SABMiller.
Само за третото тримесечие на 2021 г., приходите от продажби на пивоварната компания са се увеличили с 11% на годишна база до 14,27 млрд. долара, който показател е по-висок не само спрямо миналата година, но и в сравнение с 2019 г.
Нетната печалба на компанията обаче за третото тримесечие се понижава с 36% спрямо същия период на миналата година, до малко над 1 млрд. долара.