Датският производител на бира Carlsberg отбеляза 15% увеличение на печалбата за първото полугодие на 2017 г., спрямо същия период на миналата година. Компанията успява да увеличи резултата въпреки намалелия с 2% продаден обем, благодарение на повишения с 4% ценови микс. Това означава, че клиентите са избирали по-скъпа бира.
Нетните приходи през полугодието растат с 2% или 31,765 милиона датски крони (4.27 милиона евро), а компанията отчита и 37% увеличение на паричния поток на глобално ниво.
Обемът на Tuborg расте с 3% - основно благодарение на азиатския пазар, Carlsberg спада с -1%, повлиян от стабилната база на EURO 2016, а крафт и специалните бири растат в обем с 25%. Безалкохолната бира в Западна Европа е с 13% ръст в обем.
"Постигнахме много силни резултати за първите шест месеца на годината, подобрявайки оперативната печалба и паричния поток. Това е показателно, че имаме реална възможност на годишна база да постигнем планираното по стратегическите ни приоритети: да заемем съществен дял от ползите на проекта "Финансиране на пътешествието" и да предприемем инвестиции в дейности по стратегията ни SAIL"22, с които да увеличим приходите си в бъдеще", коментират Кийс Харт, изпълнителен директор на Carlsberg.
И допълва: "Нашите силни финансови резултати ни дават възможност да увеличим инвестициите си в приоритетите по SAIL"22, за да осигурим устойчиво, дълготрайно развитие на Карлсберг Груп. Ръстът на Tuborg в Азия, експанзията на Grimbergen и все така плодотворното ни сътрудничество с Brooklyn са отлични примери за статуса на стратегията SAIL"22 към момента"
У нас компанията продължава своето добро развитие, като по последни данни на агенция Nielsen A/S за първите седем месеца на 2017 година Карлсберг България поддържа лидерска позиция на пазара на бира у нас с ръст от 18,7% в обем и 17,6% в стойност - сравнено със същия период на миналата година, достигайки 30,7% дял от общия пазар на бира. Бирена марка номер едно в България е Пиринско, с 19% пазарен дял в обем.