Когато производителят на безалкохолни напитки Coca Cola разбира, че хората предпочитат газирани напитки с различни вкусове на нейните конкуренти, компанията осъзнава нуждата от разширяване на продуктовата си гама. Американския производител предлагаше досега само кола с вкус на череша и с вкус на ванилия.
По-рано този месец стана ясно, че компанията ще започне да предлага кола с вкус на портокал и ванилия в Северна Америка, пише CNBC. Това е първият нов вкус на марката от почти десетилетие насам.
В понеделник Coca Cola разпространи и рекламата за новия си продукт, която съвпада с пускането му на пазара. В нея камионът на Coca Cola от 1970 г. е преследван от доставчици на сладолед и портокали.
Компанията пуска първо вкусът череша през 1985 година, а напитката с ванилия през 2007 година. Проучване на производителя показва, че само 12% от клиентите предпочитат ароматизираните напитки.
"Това ни показа, че нашите потребители искат да имат по-голям избор, но го търсят извън търговската маркa на Coca Cola", каза директорът на компанията Кейт Карпентър.
Новата напитка ще се предлага и без захар и ще се присъедини към линията от диетични продукти на марката, като Ginger Lime and Twisted Mango.
А маркетинговата стратегия за налагането на напитката на пазара е доста всеобхватна. Тя включва социални, дигитални, външни, мобилни и радио канали. Кампанията предвижда и събития около баскетболния турнир NCAA March Madness.
Coca Cola вече предлага и Freestyle машини, които позволяват на клиентите да си направят персонализирана напитка по техен избор. Компанията има над 4000 продукта от своите 20 марки, всяка от които отчита продажби поне от $1 милиард.