Bosch България приключва 2024 г. със стабилно представяне, въпреки предизвикателната глобална среда. Консолидираните продажби в страната достигат 422 млн. лв. (216 млн. евро), а нетните продажби нарастват с 4% до 306 млн. лв. (157 млн. евро), съобщават от дружеството.

Любопитен акцент в годишния отчет е преминаването на границата от 1000 служители. Към края на годината персоналът на компанията в България наброява 1 044 души, което е с 4% повече спрямо 2023 г. Според главния изпълнителен директор Константин Конов, резултатите се дължат на последователната работа на екипа и инвестициите в развитие на капацитетите в страната.

Bosch Инженеринг Център София отбелязва пет години от създаването си с над 700 служители и над 70 международни проекта. Центърът разширява работата си в автомобилния софтуер, електромобилността и интелигентните технологии.

Индустрията на бъдещето е ефективна, "умна" и... създадена от екипи с българско участие

Индустрията на бъдещето е ефективна, "умна" и... създадена от екипи с българско участие

Bosch внедряват изкуствен интелект в заводите си, но са категорични - ролята на човека не може да бъде заменена от алгоритми

Bosch Digital България увеличава дейността си в области като облачни услуги, изкуствен интелект и IoT решения, като през годината в офиса в София са работили 300 специалисти по над 100 проекта.

Компанията бележи напредък и в традиционните си бизнес сектори. В автомобилните технологии Bosch разширява дейността си с компоненти за климатични системи в електромобили. Дивизията за електроинструменти продължава да отчита ръст в продажбите и укрепва позицията си на местния пазар. БСХ Домакински уреди въвежда нови продукти с възможности за дистанционно управление и свързаност.

Продажбите на термопомпи и климатични системи в сегмента на енергийната и сградна техника бележат двоен ръст спрямо предходната година. В този сектор започва и организационно преструктуриране, с нови фокуси върху пожароизвестяването и интеграцията на дигитални услуги чрез платформата Nexospace.

През 2024 г. Bosch България продължава инициативите си в подкрепа на образованието и квалификацията. Компанията разширява сътрудничеството си с университети и училища, открива нов учебен център в ПГТЕ "Хенри Форд" и демонстрационен център с Лесотехническия университет.

Професиите на бъдещето: Как се става специалист по машинно обучение?

Професиите на бъдещето: Как се става специалист по машинно обучение?

По темата разговаряме с Марян Ризински, мениджър отдел "Технологично и бизнес консултиране" в Bosch.IO

Bosch подкрепя близо 30 социални проекта на стойност 160 000 лв., организира доброволчески инициативи и въвежда програма за дарителство сред служителите. За дейността си в тези направления компанията получава редица отличия, включително за отговорен бизнес и работодателска политика.

На глобално ниво Група Bosch отчита продажби от 90,3 млрд. евро за 2024 г. и залага на устойчив растеж, инвестиции в електромобилност, водородни технологии и софтуерно дефинирани решения. Очакванията са за годишен ръст от 6 до 8% до 2030 г., като нов фонд за рисков капитал в размер на 250 млн. евро ще подкрепи иновационната стратегия на групата.