Между днешния ден и 2021 г. производството на батерии в света ще се увеличи повече от два пъти, пише Bloomberg. А с ръст на броя на компаниите, които навлизат в сегмента, цените ще паднат.
Това означава и повече възможности за енергийните компании и за производителите на електрически автомобили, както и по-добри сделки за потребители.
В момента Gigafactory One в Невада е производителят на батерии за Tesla. Daimler, които държат Chrysler, Maybach и Mercedes, ще купуват батерии от най-новата фабрика на Accumotive в Каменц, Германия.
Създаването на огромни фабрики за батерии, които да снабдяват Renault, Volkswagen и други компании, са планирани в Унгария, Полша и Швеция. Индустрията в Азия също расте с големи темпове. BYD, LG, Samsung и партньорът на Tesla Panasonic, са сред големите световни производители на батерии. В момента нови 9 фабрики се изграждат в Китай.
В момента 40% от цената на нов електрически автомобил е за батерията. И увеличената конкуренция ще я намали.
Според Bloomberg през 20-е години на 21 век ще бъде истинският бум на електрически коли. И тогава те ще изпреварят конвенционалните си събратя по цена и стойност. "С падането на цената на батериите и увеличаването на капацитета им до 2030 г. може да очакваме, че електрическите коли ще са по-евтини от тези, които работят на бензин и дизел", смята анализаторът на изданието Николас Солопулос.