Над 30 медийни компании от Европа, предвождани от германския гигант Axel Springer, са завели иск срещу Google за €2,1 млрд. заради злоупотреба с господстващо положение в сферата на онлайн рекламата, съобщават световните агенции, като цитират кантората, която представлява издателите.

Случаят ще се гледа в Нидерландия.

Еврокомисията се кани да разбие рекламния бизнес на Google

Еврокомисията се кани да разбие рекламния бизнес на Google

Според Брюксел онлайн гигантът ограничава конкуренцията

Сред ищците са още Der Standard, Kurier и Krone от Австрия, Sanoma от Финландия, а също и Ringier, които са мажоритарни собственици на медийната група Sportal у нас.

Причина за гнева на им е конфликтът на интереси между използвания от тях сървър за рекламно съдържание DFP и рекламната борса AdX - и двете са на Google. Еврокомисията още през миналата година заяви, че онлайн гигантът злоупотребява със ситуацията и едната система фаворизира другата за сметка на алтернативните борси за реклами.

Според последните пълни данни - от 2022 г., така Google са си осигурили 224,5 млрд. долара от онлайн реклама, като това е близо 80% от приходите на равнище група.

През 2021 г. злоупотребите в т.нар Ad Tech станаха повод за 220 млн. евро глоба за Google във Франция. ЕК обмисля дали да накара компанията майка Alphabet да продаде рекламния си бизнес.

"Без злоупотребата с господстващо положение, медийните компании щяха да реализират значително по-високи приходи за реклама и щяха да плащат по-малко за рекламни услуги. Тези средства можеше да бъдат реинвестирани в подсилване на медийната среда на Европа", се посочва в позицията на адвокатите на издателите.