Промени, защитаващи поверителността на потребителите на iPhone и iPad, разгневиха технологичния гигант Facebook. Компанията се оплака в сряда, че следващата версия на операционната система iOS ще премахне възможността социалната мрежа да следи потребителите извън нейните интернет страници, пише The Wall Street Journal.

С iOS14, която ще бъде достъпна тази есен на всички модели iPhone и iPad от 2015 г. насам, Facebook и другите компании, които предоставят интернет реклами, вече няма да могат да получават идентификационния номер на потребителите без изрично разрешение. Множество приложения ще трябва да питат потребителите дали искат действията им в интернет да бъдат следени, за да им бъдат показвани таргетирани реклами. Засега в Android не се планират подобни промени. Google, заедно с Facebook, са сред най-големите компании в областта на дигиталната реклама.

Facebook заяви, че се опасява, че множество от потребителите ще откажат да бъдат следени, ако имат такава възможност. Говорител на Apple посочи, че компанията не забранява следенето, а просто дава контрол на потребителите.

Решението на Apple ще нанесе удар и по Google, която също разчита основно на приходи от реклама. Изследване на Tap Research показва, че 85% от анкетираните ще забранят следенето, ако имат такава възможност.

Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук направи поверителността на потребителите един от ключовите приоритети на компанията през последните години. Той се опита да превърне и принципа, защитаван от Стив Джобс - "нашите клиенти не са нашият продукт" - в бизнес стратегия.

Подкрепени от Google и Facebook рекламни групи са недоволни от нова защита на личните данни в iPhone

Подкрепени от Google и Facebook рекламни групи са недоволни от нова защита на личните данни в iPhone

Новите операционни системи на Apple ще защитават още повече поверителността на потребителите