16 рекламни асоциации в Европа се оплакаха от решението на Apple да сложи край на следенето на потребителите и техните интернет навици, предава Reuters.
По-рано миналия месец Apple показа новите си операционни системи iOS 14 и iPadOS 14. С тях всички приложения, които искат да следят потребителите в интернет, за да им показват персонализирани реклами, ще трябва да изискват задължително разрешение от потребителите.
16-те асоциации, някои от които подкрепени от Facebook и Google, твърдят, че с новия ход има по-голям шанс потребителите да откажат съгласие. В рамките на европейските правила за поверителност (GDPR) интернет страниците и приложенията вече трябва да изискват такова разрешение, а според асоциациите включването на втори въпрос ще увеличи шанса потребителите да откажат.
Facebook и Google са сред най-големите от хиляди компании, които следят потребителите в интернет и създават архив от техните навици и интереси, за да им показват реклами.
Apple посочва, че новите мерки ще дадат на потребителите по-голяма яснота относно събирането на данни и употребата им. Новият pop-up ще посочва, че дадено приложение "иска разрешението да ви следи, докато използвате други приложения и страници, притежавани от трети компании".