Американската компания Facebook Inc., която притежава най-голямата в света едноименна социална мрежа, отчете рекордна печалба за първото тримесечие на 2018 година си ръст на приходите с 49%.

На силните резултата по основните показатели не е попречил скандалът през март с изтичането на данни за над 80 милиона потребителите на мрежата и тяхното използване с цел политически маркетинг и търговски реклами.

Както се казва в прессъобщението на Facebook, чистата печалба за януари - март е скочила с 63% - до $4,99 милиарда, или по $1,69 на една акция. През аналогичния период на миналата година тези показатели са били съответно с $3,06 милиарда и $1,04.

Приходите на компанията са се увеличили през тримесечието с 49% - до $11,97 милиарда.

Постигнатите резултати по отношение на приходите и печалбата надхвърлят прогнозите на експертите.

Доходите на социалната мрежа от реклами за първото тримесечие са нараснали с 50% - до $11,8 млрд., се каза още в съобщението на компанията. Около от 91%рекламните приходи са получени от мобилните устройства в сравнение с 85% година по-рано.

Капиталовложенията на Facebook през първото тримесечие са нараснали над два пъти - до $2,81 милиарда. Персоналът се е увеличил с 48%, до 27,7 хиляди души.

Броят на ежедневните потребители на социалната мрежа през март е достигнал 1,45 милиарда души, увеличавайки с със 13% на годишна база. Средният брой на месечните ползватели се у повишил до 2,2 милиарда души.

През април ръководството на компанията одобри обратно изкупуване на акации на сума $9 млрд. в допълнение към първоначалната програма за изкупуване на акции за 6 млрд. долара. Благодарене главно на скандала с изтичане на лични данни акциите на Facebook са поевтинели от началото на годината с 10%, като капитализацията на компанията към момента е $463 милиарда.

"Независимо от сериозните проблеми, нашето дружество започна 2018 година със сирни показатели. Ние гледаме по-широко на нашата отговорност и влагаме средства, за да ви убедим ,че нашите услуги се използват за благото на потребителите. През 2018 година нашити приоритети ще станат безопасността на потребителите и оправдаване на техните очаквания", се посочват в прессъобщението думите на основателя и шеф на Facebook Марк Зукърбърг.