За  първите девет месеца на тази година в света са продадени 65,7 млн. автомобила. Броят им е с 1,7%  по-голям от аналогичния период на 2014 г., съобщава autonews.ru. 

Благодарение на възстановяването на пазара в Западна Европа и рекордното покачване  на продажбите  в Северна Америка (САЩ, Канада и Мексико) и Китай, световният пазар на леки автомобили отново расте. Но темповете като цяло остават доста ниски, отбелязват анализаторите.

По данни на портала за статистически изследвания  Focus2move, най-много леки коли до септември е продала японската  компания Toyota. Тази марка  е успяла да реализира за деветте месеца на годината 6 253 131 машини. 

На второ място е германският производител Volkswagen с  4 786 738 продадени автомобили. Тройката оформя американската компания Ford, реализирайки на световния пазар за периода 4 528 378 машини. 

По-нататък по продажби следват: Hyundai, Nissan, Honda, Chevrolet, Kia, Mercedes и Renault. 

Само за септември т.г. най-популярния за купуване автомобил е също Toyota. През месеца японската марка е успяла да реализира 703 167 машини. На второ място е  Ford с 543 342 продадени леки коли. На трето място остава  Volkswagen (540 306 автомfбили).