За първите девет месеца на тази година в света са продадени 65,7 млн. автомобила. Броят им е с 1,7% по-голям от аналогичния период на 2014 г., съобщава autonews.ru.
Благодарение на възстановяването на пазара в Западна Европа и рекордното покачване на продажбите в Северна Америка (САЩ, Канада и Мексико) и Китай, световният пазар на леки автомобили отново расте. Но темповете като цяло остават доста ниски, отбелязват анализаторите.
По данни на портала за статистически изследвания Focus2move, най-много леки коли до септември е продала японската компания Toyota. Тази марка е успяла да реализира за деветте месеца на годината 6 253 131 машини.
На второ място е германският производител Volkswagen с 4 786 738 продадени автомобили. Тройката оформя американската компания Ford, реализирайки на световния пазар за периода 4 528 378 машини.
По-нататък по продажби следват: Hyundai, Nissan, Honda, Chevrolet, Kia, Mercedes и Renault.
Само за септември т.г. най-популярния за купуване автомобил е също Toyota. През месеца японската марка е успяла да реализира 703 167 машини. На второ място е Ford с 543 342 продадени леки коли. На трето място остава Volkswagen (540 306 автомfбили).