През първото тримесечие на 2017 г. доставките на смартфони с марката Huawei са се повишили с 21.96% на годишна база, похвалиха се от компанията. Така общият брой реализирани продажби за периода достига 34.55 милиона бройки.

Благодарение на по-добрата реализация на продуктите си Huawei е успяла да завземе по-голям дял на глобалния пазар, като към края на тримесечието компанията е отговорна за 9.8% от продадените мобилни устройства, което я поставя на трета позиция след гигантите Apple и Samsung.

Големият ръст на продажбите се дължи на пробив на нови пазари. Доставките на смартфони са нараснали с над 50% в 52 страни на годишна база, 32 от които са с ръст от над 100%. В Китай и Европа доставките на смартфони на Huawei поддържат стабилен ръст съответно от 20% и 15%. Междувременно, в Югоизточна Азия и Южния Пасифик доставките се увеличават с над 70%.

Освен това е постигнат значителен ръст в сегмента на смартфоните от висок клас, подсилен от световните продажби на HUAWEI P9 и HUAWEI Mate 9. През първото тримесечие делът на средния и висок клас смартфони (апарати с цена над $300) се е увеличил с 11% спрямо същия период на миналата година.

Според GfK на глобалния пазар за висок клас устройства на цена от 500 долара и повече, Huawei заема 9,7% пазарен дял през февруари 2017 г., достигайки 10% в 9 страни, сред които Китай, Испания, Италия, Тайланд, Малайзия, Южна Африка, Полша и други ключови пазари.