Шведският производител на батерии за електрически превозни средства Northvolt анонсира, че е подал молба за защита от фалит по глава 11 в САЩ. Като че ли трудностите обаче нямат край - на фона на финансовите трудности стана ясно, че изпълнителният директор на компанията от нейното основаване през 2016-а, Петер Карлсон, се оттегля от поста си, като все пак ще остане член на борда и старши съветник.
Събитията околo Northvolt носят истинско разочарование за цяла Европа, която разчиташе на компанията да намали зависимостта на западните производители от китайския пазар и набиращи сила брандове като CATL и BYD.
Northvolt разкри, че разполага с достатъчно средства за да поддържа дейността си само за около седмица и е осигурила ново финансиране от $100 милиона за процеса по несъстоятелност, като уверява, че производството ще продължи нормално.
Източник: Northvolt
Петер Карлсон беше изпълнителен директор на компанията от нейното създаване през 2016 г.
Компанията разполага с $30 милиона в брой, но дълговете ѝ възлизат на доста повече - $5,8 милиарда. Northvolt, която е работодател на около 6 600 служители в 7 държави, планира да завърши преструктурирането си до края на първото тримесечие на 2025 г.
През последните месеци компанията се срина от позицията си на лидер в производството на батерии за електрически превозни средства към бизнес, който буквално се бори за оцеляване. Междувременно шведската компания получи заем от $100 милиона от основния си клиент и акционер Scania за подпомагане на производството на батерии в Скелефтео, Северна Швеция.
В рамките на преструктурирането Northvolt ще разгледа нови възможности за набиране на средства от стратегически и финансови инвеститори, както и от съществуващите си кредитори и акционери. Volkswagen, притежателят на най-големия дял (21%), заяви, че следи ситуацията и е в контакт с компанията, но отказа да коментира възможни последици за своя бизнес.
Инвестиционната група Vargas, съосновател на Northvolt, посочи, че фалитът ще даде на компанията шанс да се справи с финансовите си проблеми и да запази конкурентоспособността си в областта на високопроизводителните батерии. Анализаторът Хампус Енгелау от Handelsbanken обаче заяви, че подаването на молба за защита от фалит свидетелства за това, че не са намерени инвеститори и не е осигурен необходимият капитал за преструктуриране.
Шведският вицепремиер Ебба Буш заяви, че правителството продължава да подкрепя производството на батерии за електрически превозни средства и се надява, че преструктурирането ще доведе до възстановяване на Northvolt. Тя обаче даде ясно да се разбере, че страната няма намерение да придобие дял в компанията.
Northvolt е част от новата вълна европейски стартъпи, които инвестират милиарди в производството на батерии за електрически превозни средства. Въпреки това търсенето на електрически автомобили расте по-бавно от очакваното, а конкуренцията от Китай, който контролира 85% от световното производство на батерийни клетки, остава силна.
no-noi
на 23.11.2024 в 00:17:13 #2То това си е за разследване и затвор как може да фалира нали е имал договори
projekt
на 22.11.2024 в 19:56:54 #1Добър ден како Пенке. То само с ЛГБТ паради няма как да стане. Трябват евтини суровини, евтина енергия, евтин и висококачествен труд Нищо от това вече го няма в Европа. Както имаше една реклама.... Не става само с ядене. И акъл трябва