Италианската компания за кафе illy е привлякла вниманието на кандидат-купувачи, включително гигантите JAB Holding и Nestle, но семейството, което притежава компанията, засега отхвърля офертите.
JAB, която изгради своята кафе империя чрез поредица от придобивания, се интересува от придобиването на цялия бизнес на италианската компания. Nestle е преговаряла с Illy преди няколко месеца, но е получила отговор, че семейството не желае да продава компанията за момента, съобщават източници на Bloomberg.
"Имаме редовни контакти с тези дружества, както и при почти всички други компании в сектора, за да обсъдим неконкурентни въпроси като кафето и здравето, адаптиране към изменението на климата и пазарни стандарти. Всяка хипотеза за корпоративни споразумения се смята за неуместна", каза председателят на борда на Illy Андреа Или в изявление.
Семеен бизнес
Illy е основана през 1933 г. от Франческо Или и е ръководена от третото поколение от същата фамилия. Компанията, която оперира в 140 държави, е известна като производител на еспресо от висок клас, което се продава в сребърно-червени кутии.
Бизнесът отчита продажби от 460 млн. евро (539 млн. долара) за 2016 г., което е с 5.3% повече от предходната година.
Кафе триумвират
Италианската компания е един от най-големите независими фирми за кафе, останали в бизнес, консолидиран около 3 големи играча: Nestle, JAB и Starbucks.
JAB е собственик на марки и търговци на дребно, включително Peet's, Stumptown и Caribou, и е платил около 1.5 млрд. паунда (2 млрд. долара) за веригата за сандвичи и кафе Pret A Manger през май.
Инвестиционното дружество, подкрепено от милиардерското семейство Райман, набра около 5 млрд. евро от инвеститори, съобщават източници на Bloomberg.
Разширяване на Nestle
Nestle също увеличава своите марки за кафе под ръководството на главния изпълнителен директор Марк Шнайдер, докато подразделението на компанията Nespresso се бори със загубата на патентна защита върху нейните капсули.
Nespresso губи дял от пазара на кафе капсули в Западна Европа почти всяка година от 2009 г. насам, според Euromonitor. По-малки марки като L'Or Espresso и Lavazza спечелиха от това.
Швейцарският хранителен гигант се съгласи през май да похарчи 7.2 млрд. долара за правото да пусне на пазара продукти на Starbucks. Nestle няма да получи никакви материални активи в сделката, третата по големина покупка в 152-годишната й история. Дружеството е придобило и мажоритарен дял в Blue Bottle Coffee.
Illy Group - холдингът, който контролира марката кафе - търси финансов партньор за другите си дейности до 2019 г. и може да реши да направи първоначално публично предлагане на шоколадовия и чаeния си бизнес, заяви председателят Рикардо Или в интервю за италианския всекидневник La Repubblica.