Основателят на Microsoft Бил Гейтс стартира отдела си Microsoft Research през 1991 г., който обаче не си взаимодействаше с персонала, отговарящ за търговските продукти на американската компания. Това доведе до редица пропуснати възможности, пише Quаrtz.
Така гигантът получи тежки удари от сайтове като Google и Facebook. Голям пропуск например бе пионерската цифрова картография през 1998 г., но никой не се сети да я комерсиализира до 2005 г., когато тръгна Google Maps.
Днес, 25 години по-късно, главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела прави промени в звеното за проучвания, като за първи път използва неговия ноу-хау за засилване на екипите, занимаващи се с продуктите на компанията.
За да направи това, Надела е съкратил наполовина екипа по фундаментални изследвания, който бе съставен от 1000 души, и е внедрил другата половина в екипи, работещи по продукти като Azure, Skype и Office, сочи фийчър на Bloomberg за реорганизацията. Идеята е продуктовите специалисти и изследователите да работят заедно, за да побеждават конкурентните си на пазара.
Новият търговско ориентиран отдел се казва MSR NeXT и работи по някои доста интересни проекти. Сред тях са:
- въвеждане на Xbox Live алгоритъм, който разбира нивото на умения на даден играч след малък брой изиграни игри в платформата за машинно обучение Azure – по молба на Олимпийския комитет на САЩ. Органът иска да използва алгоритъма, за да решава кои спортисти или отбори да излизат на терена срещу определени опоненти.
- работа на гъвкави дисплеи, които могат да бъдат като втори екран или панел за телефони, подобно на YotaPhone. Бивши служители на Nokia водят разговори с колегите си в изследователския екип върху това, тъй като пазарът може да нарасне от 1,2 млрд. долара през 2014 г. до 150 млрд. долара в рамките на едно десетилетие.
- повече детайли по метода дълбоко обучение в рамките на проекта Project Adam. Технологията е използвана в мобилно приложение, което разпознава породи кучета. Microsfot обаче иска да го подобри, за да зарадва феновете на кучетата. За да го направи, компанията е ровела из уеб пространството за снимки на кучета и е наела двама експерти от организацията Kennel Club, за да подобри данните.
- начин за вграждане на дублаж, жестове и ръкописен текст в документи, така че да могат да бъдат споделяни лесно – почти като видео вместо статични PDF-ове или таблици на Excel.