Олимпиадата в Токио през 2020 година трябваше да бъде трамплинът за разширяването на Samsung на бленувания японски пазар, който е сега е превзет от Apple. Това е дългосрочна цел на южнокорейския гигант и сега се проваля, защото Олимпийските игри се отлагат за 2021 година заради коронавируса. А маркетинговите планове на Samsung очакваха сензация с новия смартфон S20.
Това обаче не е единственият негативен ефект, защото по този начин компанията изгуби и възможността да рекламира своята 5G технология, пишат авторите на Reuters.
"Samsung искаше да използва олимпийските игри, за да се пробие именно в Япония. Ситуацията сега е лоша", обяснява източник на агенцията, запознат с операциите на Samsung. По думите му с отлагането на Олимпиадата голяма част от търсенето на смартфони също ще изчезне.
Бивши служители и анализатори на Samsung заявиха, че технологичният гигант вероятно ще се "върне към чертожната дъска", за да промотира нов флагмански телефон, който трябва да излезе през следващата година.
На въпроса за въздействието на отлагането на Олимпиадата върху стратегията си за пазара в Япония, компанията е обяснила за Reuters само, че ще продължи да предоставя иновативни технологии за японските си клиенти, независимо от това кога ще започне форума.
Samsung все още е най-големият производител на смартфони в света. Данните за последното тримесечие на 2019 година обаче показват застрашителен скок на обема на доставките на Apple. Американската компания също така владее голяма част от японския пазар вследствие на агресивна рекламна стратегия през 2008 година и ценова кампания от SoftBank, която по това време беше единствен дистрибутор на iPhone в Япония. Оттогава Страната на изгряващото слънце се превърна в лоялен пазар за Apple, а това не се харесва на Samsung.
В момента Apple владее 53% от японския пазар, Sharp - 12%, а Sony - 7%, показват данни на Counterpoint Research. Samsung, който загуби позиции от 2013 година, има дял от едва 4%.
Samsung можеше да вземе преднина пред Apple в 5G технологиите, но отлагането на Олимпийските игри е неуспех, казва Йонг Ок-Хюн, бивш изпълнителен директор на LG и професор в университета Sogang в Сеул.
"Вирусът може също да доведе до забавяне в развитието на пазара на 5G, което ще бъде облекчение за Apple", допълва той.
Засега остава да се разбере дали Samsung ще пристъпи към планове за продажба на новия си смартфон S20 през юни месец тази година и дали той ще има успех в Япония. В противен случай стратегията на южнокорейсия гигант за скок на близкия пазар остава за догодина.