През първото тримесечие на 2021 г. двете големи корейските компании заемат над 50% от световния телевизионен пазар, показва актуалният доклад на изследователската компания Omdia.

LG Electronics е начело на пазара на премиум телевизори с повече от удвоени доставки на OLED телевизори в сравнение със същия период на миналата година. Samsung Electronics, първата в света компания по продажби на телевизори, също реализира 10 милиона QLED телевизора тази година, благодарение на новия си продукт Neo QLED.

Доставките от Корея през първото тримесечие се увеличават със 116% спрямо същия период на миналата година, постигайки най-високите продажби през първо тримесечие.

Благодарение на увеличените продажби на OLED телевизори, LG Electronics регистрира 19,2% дял от световния телевизионен пазар през първото тримесечие, достигайки рекорд за всички времена. LG Electronics е продала общо 7 279 000 броя, включително OLED и LCD, на световния пазар. Това е с повече от 15 процента ръст спрямо същия период на миналата година.

Samsung Electronics, която държи първото място в продажбите на телевизори в продължение на 15 поредни години до миналата година, също се класира на първо място с 32,9% пазарен дял.

Японската марка Sony затваря челната тройка според резултатите от последното тримесечие, които представляват 8% от световните продажби

Samsung Electronics продаде общо 11 615 000 броя през първото тримесечие, което е с 11,1% повече от предходната година.

Световният пазарен дял на тези двете корейски компании е 52,1%, изпреварвайки всички продажби на китайските компании в бранша.

Анализаторите посочват, че Samsung продължава да доминира в премиум телевизионния сегмент. 46,6% от телевизорите, продадени за над 2500 долара през първите три месеца на тази година, са с марката Samsung. Samsung е следван от LG и Sony в този сегмент с продажби съответно от 24,5% и 17,6%. Ако говорим за телевизори с диагонал на дисплея от 80 инча или повече, тогава Samsung води тук с показател 52,4%.

QLED телевизионният сегмент също се увеличава, като продажбите са се увеличили със 74,3% на годишна база, надхвърляйки 2,68 милиона бройки през първото тримесечие. Освен това 2,01 милиона от тях бяха пуснати от Samsung.