За първи път в историята ѝ L'Oreal SA получи повече приходи от Азия, отколкото от Западна Европа, предава Bloomberg. Въпреки притесненията за забавянето на китайската икономика, търсенето на луксозни стоки през първото тримесечие на 2019 година остана силно.Промяната подчертава новата зависимост на френските луксозни компании от Азия - и оосбено от Китйа - за да задържат растежа. Преди 10 години продажбите на L'Oreal в Азия бяха под една трета от тези в Западна Европа.

Очаква се значимостта на континента да остане все така голяма, след като множество европейски икономики стагнират, или дори се свиват, а Китай въвежда политики, които окуражават потребителите да купуват луксозни стоки у дома, вместо по време на ваканции в чужбина.

А и растежът в Поднебесната империя явно се възстановява - през първите три месеца на годината икономиката нарасна с 6,4 процента.

Китай се стабилизира и икономиката надхвърли прогнозите

Китай се стабилизира и икономиката надхвърли прогнозите

Брутният вътрешен продукт на страната се увеличи с 6,4 процента през първото тримесечие

Резултатите на компанията показват и как продажбите на луксозните стоки успяват да се задържат на стабилни нива - и дори да растат - във време, в което продажбите на други продукти като автомобили и електроника намаляват.

L'Oreal не е единствената френска компания за луксозни стоки, която разчита толкова на Китай. Продажбите в страната скоро ще бъдат една трета в индустрията в целия свят.Компанията отчете 7,7 процента ръст на приходите през първото тримесечие до €7,55 милиарда, което я прави най-големият производител на козметични продукти в света.

Миналата седмица L'Oreal изпревари Total като втората най-голяма компания във Франция по пазарна капитализация.