LG Electronics днес обяви план за утрояване на продажбите на OLED телевизори през настоящата година. Корейската компания си поставя за цел да продаде 900 хиляди телевизора с панели от органични светодиоди, съобщи японският делови сайт asia.nikkei.com. 

Освен увеличение в продажбите на собствени продукти LG се надява да достави повече OLED панели на други производители, като така стимулира като цяло новия сегмент от пазара. 

През първото тримесечие на тази година LG е продала 113 хиляди OLED телевизора, или три пъти повече спрямо същия период на миналата година. Това се дължи по-добрата маркетингова координация между  реклама и спортни събития в Северна Америка и Европа. 

Ръстът в продажбите на OLED телевизори ще помогне на LG да заеме 45% от пазара в стойностно изражение на модели от висок клас – с цени от 2500 долара и повече нагоре, вкл. LCD. Подобно постижение ще означава ръст от 12% спрямо четвъртото тримесечие на 2015 година. 

OLED телевизорите  имат по-добро качество на изображението, отколкото LCD приемниците, но цената им все още е доста  по-висока, тъй като панелите са по-скъпи за производство, което  забавя налагането  им на пазара. 

В целия свят през 2015  г. са били продадени само 335 000 такива телевизори, От тях над  90% са били произведени от LG .