Lidl изпревари Waitrose и вече е седмата по големина търговска верига във Великобритания.

Германската верига е увеличила пазарния си дял с 0.7 процентни пункта на годишна база до рекордните за нея 5.2%, показват данните на маркетинговата компания Kantar Worldpanel.

10 млн. домакинства са посетили разширяващата се мрежа от магазини през последните 12 седмици, а алкохолът и пресните продукти са най-търсени. Търговецът на дребно увеличава продажбите си с общо 18.9%, което го превръща в най-бързо растящата хранителна верига на Острова, отчитат от Kantar Worldpanel.

Lidl увеличава продажбите си с 40% по-бързо при семействата, отколкото при домакинствата без деца. Семействата са склонни да купуват повече стоки при всяко пазаруване, така че силният ръст в тази категория помага на компанията да увеличи средната си кошница на годишна база.

Прогресът означава, че германският търговец на дребно изпреварва луксозните супермаркети Waitrose, превръщайки се в седмата най-голяма верига във Великобритания.

"Висококачествените продукти на Lidl на ненадминато ниски цени се оказват хит сред клиентите в Обединеното кралство. Бизнесът се развива все по-добре, подкрепян от нашия ефективен модел и трудолюбиви служители.

Тези най-нови данни са индикатор за нашите бъдещи амбиции. Продължаваме да откриваме магазини на Lidl във все повече малки и големи градове в цялата страна", заяви изпълнителният директор на Lidl за Великобритания Кристиан Хартнагел пред Business Insider.

Германската верига е на британския пазар от 1994 г. и вече има над 650 магазина в Обединеното кралство. Компанията бележи непрекъснат растеж от 2009 г. насам.  

Aldi има план как да надвие Lidl на най-големия пазар в света

Aldi има план как да надвие Lidl на най-големия пазар в света

Веригата пуска нова услуга за клиентите си

Aldi, другата германска дискаунтова верига, която е тясно свързана с Lidl, също се представя добре в изследвания период. Тя увеличава пазарния си дял с 0.8 процентни пункта до 7%, оставайки петият по големина супермаркет на Острова. Продажбите на Aldi нарастват със 17.2%.

Пред нея са единствено веригите от т.нар. "голяма четворка" - Morrisons, Asda, Sainsbury's и Tesco.

Прогресът на Aldi и Lidl показва ориентирането на британските потребители от висококачествени към по-евтини хранителни стоки.

Изглежда това се дължи на увеличаващата се инфлация на Острова, която в момента е 2.6%, а се очаква да достигне 3% до края на годината. Инфлацията при хранителните стоки е 3.3%. Цените се покачват най-бързо при маслото и рибните продукти.

Tesco остава най-голямата верига супермаркети във Великобритания, въпреки че пазарният й дял спада с 0.3% до 27.8%. След нея е Sainsbury's, която държи 15.8% от пазара на хранителни стоки.