Може и вече да ви е омръзнало от селфитата, но днес глобалната платежна компания MasterCard доказа, че използването на този вид снимки като мярка за сигурност ще остане.

Картовата компания изпробва за първи път способностите си за разпознаване на лица през август. Когато правят онлайн покупка от търговец, който изисква удостоверяване на самоличността, картодържателите могат да позволят трансакцията, като държат телефон пред лицето си, сякаш си правят селфи, и мигат. Това гарантира, че картодържателят е жив човек, а не просто снимка. Този подход се използва вместо въвеждането на парола или ПИН код.

Какви са разликите между Visa и MasterCard?

Какви са разликите между Visa и MasterCard?

Фундаментален въпрос

Сега MasterCard разширява обхвата на технологията и я въвежда в 14 държави това лято, включително Великобритания, предава Finаncial Timеs.

Плащането чрез заснемане тип селфи цели да улесни процеса на проверяване на трансакциите, тъй като потребителите правят все повече покупки онлайн и на мобилни устройства. Плюс това този метод се смята за по-сигурен, отколкото въвеждане на парола или ПИН код.

Основна мотивация зад разрастването на употребата на този инструмент е намаляване на фалшивите откази, които се случват, когато легитимна трансакция бива отхвърляна заради съмнение за измама. Тези случаи струват на компанията около 118 млрд. долара годишно – 13 пъти повече от сумата на действителните измами.

MasterCard разработва дори по-личен начин клиентите да потвърждават самоличността си: със сърдечния си пулс.

Вместо пароли в онлайн търговията - селфи

Вместо пароли в онлайн търговията - селфи

Новата идея лансира картовият оператор MasterCard