Стрелба с всички налични оръдия започна Warner Bros. Discovery на американския стрийминг пазар. Компанията представи новата си платформа Max, която събира по-голямата част от най-разпознаваемите ѝ марки в един продукт.
У нас Max ще дойде през 2024 г., като през следващите месеци поетапно ще бъдат разкривани още подробности. Това става ясно от официалния български Facebook профил на HBO Max.
Детайли: Max надгражда HBO Max, като ще има и филми, сериали и риалитита от Warner Bros., вселената на DC Comics, Cartoon Network, Turner Library, HGTV, Discovery, Food Network, TLC, ID и т.н.
Официалният старт е на 23 май, като в САЩ плановете са три:
- Най-евтиният е за 9,99 долара на месец и ще е с реклами.
- За $15,99 - колкото сега струва HBO Max, потребителите ще могат да използват услугата на две устройства едновременно и ще могат да изтеглят до 30 заглавия, но качеството е само 1080p.
- Ultimate планът е за 19,99 долара на месец и вдига качеството до 4K с Dolby Atmos звук, може да се използва едновременно на четири екрана и позволява локална библиотека от 100 заглавия.
Настоящите HBO Max потребители автоматично ще бъдат мигрирани, като първоначално ще запазят функционалности като 4K HDR картината, но след това ще се наложи да доплащат, уточнява CNN.
Силна заявка: От Warner Bros. Discovery обявиха три предстоящи сериала, които ще са ексклузивни за Max. Те ще са в световете на "Хари Потър", "Игра на тронове" и "Теория за големия взрив". И трите поредици са сред най-успешните в жанровете си, така че очакванията са големи.
Още нещо: По време на премиерата на Max изпълнителният директор Дейвид Заслав даде ясно да се разбере, че в близко бъдеще платформата ще разшири съдържанието си в две конкретни посоки - спорт и новини.
Warner Bros. Discovery притежава силни марки като CNN и е очаквано, че ще се опита да ги използва и в рамките на този проект - особено при положение, че Max се рекламира като място, в което цялото семейство ще намира по нещо.
Компанията обаче има лош опит с опаковането на новинарско и публицистично съдържание като стрийминг продукт. CNN+ оцеля буквално само няколко седмици, след като се оказа, че не привлича интереса на зрителите. Това доведе до многомилионни загуби, съкращения и публично унижение за световния новинарски канал.
Контекст: Всички големи производители на телевизионно съдържание се преориентират към поточното видео, защото потребителите все повече отделят от времето си (и от парите си) за платформи като Netflix. Те дават достъп до съдържанието в момента, в който поискаш да го гледаш и в количеството, което можеш да понесеш да изгледаш. На този фон, зрителите на традиционната телевизия намаляват.
Конкуренцията на стрийминг пазара е жестока, но освен това потребителите вече започват да усещат "умора" от необходимостта да плащат на най-различни компании за филмите, сериалите, шоутата и спорта, които гледат. Затова и окрупняването на пазара изглежда неизбежно.
Плановете на Warner Bros. Discovery са до 2025 г. да имат 130 млн. абонати. За тази цел ще трябва да се преборят в битката с Disney, NBC, Paramount, Apple и много други. Даже и при най-добро стечение на обстоятелствата, Netflix ще остане далеч напред със своите 230 млн. абонати по целия свят към настоящия момент.