Meta - компанията зад Facebook и Instagram, ще започне да работи директно с рекламодателите на редица пазари, сред които е и българският. Промяната, която засяга стотици бизнеси у нас, ще стане факт от 1 юли.

До момента оторизиран рекламен партньор на Meta у нас беше Aleph (Httpool). Нейният customer success директор Лазар Малаков потвърди пред Money.bg, че се въвежда нов модел на обслужване на рекламодатели в световен мащаб.

В писмо, получено от български рекламодатели в платформите на Meta, се посочва, че Aleph и компанията на Марк Зукърбърг работят за плавен преход.

"Рекламните акаунти, създадени с Aleph (Httpool), които са част от Вашите договори с нас, автоматично ще бъдат прехвърлени към бизнес мениджъра Ви след приключване на фактурирането за юни. Това се очаква да се случи след 2-ри юли 2024, като междувременно препоръчваме по най-бързия възможен начин да актуализирате контактната си информация (име и имейл адрес) в Meta"s Business Manager чрез секцията Business Info. Това ще позволи на екипите на Meta да се свържат с Вас директно с важна информация за промяната", пише в писмото.

По информация на Money.bg обслужването на някои от клиентите ще бъде прехвърлено към офисите на Meta в Дъблин и Варшава.

Httpool/Aleph до момента предлагаше на бизнеса различни решения за реклама в рамките на множество платформи - Facebook, Instagram, Spotify, Twitter и т.н. Компанията работеше с Meta на българския пазар от 2018 г., като заявката на партньорството беше, че ще помага на местните агенции и рекламодатели със съвети, знания и опит.

Meta прекратява договори с основен свой посредник за онлайн рекламата в Източна Европа

Facebook прекратява свои договори с посредник, който го представлява и у нас

Промяната вече е потвърдена за 2 пазара

През миналата година стана ясно, че Meta прекратява отношенията си с Httpool в Латвия и Естония. Още тогава се заговори, че подобна промяна може да се случи и у нас, но това не беше потвърдено официално.

С оглед огромната популярност на социалните мрежи, рекламата в тях няма как да не влезе в стратегиите на даже най-малките фирми. Така, това се превръща в мултимилионен бизнес.