Volkswagen планира да сложи край на почти всички нощни смени в основния си завод в Германия, предава Bloomberg. Идеята създаде недоволство сред служителите, които получават допълнително възнаграждение, ако работят през нощта.

Планът на германския концерн се дължи на недостига на полупроводници, заради който компанията не успява да се възползва от пълния капацитет на съоръженията. През 2021 г. автомобилната компания произведе рекордно малко автомобили за последните десет години.

Само четвъртата производствена линия, която произвежда Tiguan, Touran и Seat Tarraco ще продължи на три смени.

"Нашите колеги не са виновни, ще се борим за частична компенсация", заяви Даниела Кавало, лидер на синдикалната организация.

Работещите в заводите на Volkswagen, представлявани от мощните синдикални лидери, и главният изпълнителен директор Херберт Дийс, са "на нож" през последните месеци заради намека, че предстоят съкращения заради желанието на компанията да остане конкурентоспособна на пазара.

Toyota разшири преднината си пред Volkswagen

Toyota разшири преднината си пред Volkswagen

Производителят на Corolla остава номер едно на пазара за втора поредна година