Най-голямата платформа за видео стрийминг на филми и сериали в света - Netflix, започва да показва все повече африканско съдържание и да работи с телекомуникационни оператори на континента. Целта - компанията се опитва да разшири пазара си там и същевременно да улесни потенциалните абонати да извършват плащания, пише Reuters.
Компанията, която вече има 193 милиона абонати в световен мащаб, иска да разшири бизнеса си в Африка и търси начини за преодоляване на предизвикателствата. А основните такива са свързани с бавния и скъп интернет и липсата на подходяща инфраструктура за разплащания в континента с 55 държави.
"Предвид ниското използване на кредитни карти в континента ... ние си партнираме с местните телекомуникации ... за да могат клиентите им да добавят абонаменти за Netflix към сметките си", коментира ръководителят на оригиналните програми на Netflix за Африка Дороти Гетуба.
По думите й Netflix вече има партньорства с Vodacom и Telkom South Africa, като гигантът продължава да търси и нови връзки.
Скъпият високоскоростен интернет в някои страни също е ключово предизвикателство, но американската компания се опитва да се справи с това, като позволява изтегляне на съдържанието с Wi-Fi, така че желаните филми и шоута да са налични за по-късно гледане, вместо да трябва да се използва стрийминг със скъп мобилен интеренет.
Към момента Netflix е добре установена в Южна Африка и Нигерия, а сега компанията гледа активно и към пазара в Кения.
Пазарът на платени телевизии в Африка е доминиран от Multichoice Group, от Южна Африка, която има предимство пред Netflix с десетките си канали за новини и спортни събития на живо. В допълнение към своите развлекателни канали за филми, сериали и документални филми, групата стартира и онлайн услуга за стрийминг, за да се конкурира пряко с Netflix. Услугата Showmax вече набира популярност.
Но Netflix има отговор и на това - за да подобри своята привлекателност на пазара, гигантът започна да обогатява съдържанието си с повече африкански продукции.
Към момента Netflix не уточнява стойността на инвестициите си в Африка, но компанията вече е договорила множество сделки за лицензиране на съдържание с африкански производители на многобройни пазари, включително Сенегал, Гана, Зимбабве, Ангола и Мозамбик.