Продажбите на нови леки автомобили в Европейския съюз през април в годишно изражение намаляват с 20,6% и възлизат на 684 506 автомобила, сочат данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
Асоциацията отбелязва, че данните са най-слабите по отношение на продажбите в историята на преброяването, с изключение на цифрата за пандемията на коронавирус през 2020 г. Проблемите с веригата за доставки продължиха да натежават сериозно върху производството на моторни превозни средства.
След приключването на първите четири месеца на 2022 година, регистрациите на нови автомобили в Европа са ниво от 2 930 366 единици или с 14.4% по-малко в сравнение със същия период на 2021 година.
Понижение на регистрациите се наблюдава и на 5-те основни автомобилни пазара в ЕС. Така например в Италия показателят за продажбите през април е спаднал с 33%, във Франция - с 22,6%, в Германия - с 21,5%, в Испания - с 12,1%.
За периода от януари до април продажбите в ЕС намаляват с 14,4% на годишна база. Най-силен спад е отбелязан в Италия - с 26,5%, във Франция цифрата спадна с 18,6%. В Германия продажбите са намалели с 9%, а в Испания с 11,8%.
Данните на ACEA за България отчитат минимален спад от 1,8% - до 2357 регистрирани нови леки коли през април и ръст от 13,1% (до 9031 единици) за първите четири месеца на текущата година.
От гледна точка на резултатите на големите автомобилни производители, според данните на асоциацията, продажбите в Европа на нови автомобили от групата Stellantis (бившите Fiat и PSA) през април са намалели на годишна база с 32,1%, на Volkswagen Group - с 27,1% и на Renault Group - с 18, 2%.