Авиокомпанията "Росия"" (част от групата "Аерофлот") планира да започне експлоатацията на новото поколение пасажерски самолети MC-21 през лятото на 2022 година.
Представители на компанията производител заявиха, че техническата готовност на лайнера за начало на приемането във флота на компанията "Росия" е планирана за пролетта на 2022 година. В случай, че няма технически забележки, самолетът ще започне да се експлоатира редовно по един от въздушните маршрути.
Директорът на "Росия авиолинии" Сергей Александровски каза, че програмата MC-21 е приоритетен национален проект в транспортната индустрия. Според експерти планираните характеристики на самолета MC-21 отговарят на бъдещите изисквания за надеждност, безопасност и оперативна икономичност, отбеляза той, цитиран от vesti.ru.
По време на Петербургския международен икономически форум заместник министър-председателят на Руската федерация Юрий Борисов заяви пред репортери, че тази година ще се осъществи първият полет на пътническия самолет от ново поколение MС-21 с крило от местни композитни материали.
По-рано през май, ръководителят на руското правителство Михаил Мишустин заяви, че в близко бъдеще няма да има конкуренти за MC-21. "Този самолет е най-добрият в своя клас. В момента се тества и скоро ще започне да обслужва въздушните линии", добави премиерът.
MС-21 е семейство руски самолети от ново поколение. Самолетът ще бъде предлаган на превозвачите в няколко модификации - от 150 до 211 места. През май 2017 г. беше направен първият полет на този въздушен лайнер, а през декември миналата година MС-21-310 за първи път полетя с двигатели PD-14 руско производство. Моделът МС-21 е известен като руският конкурент на самолетите Boeing 737 MAX и Airbus A320neo.
Somebodyelse
на 18.07.2021 в 15:38:12 #2Както винаги безаналогови и както винаги в бъдеще време И накрая пак същите боклуци.
chafeto
на 18.07.2021 в 14:32:04 #1Вече с руски двигатели ПД-14 вместо с американските PW1000G. Скоро ще пуснат и иначе злополучния "Суперджет-100" с двигател ПД-8 вместо с боклучавия SaM146