Шведският онлайн магазин за втора употреба Sellpy, който е собственост на модния гигант H&M, обяви, че започва работа в още 20 европейски страни. Стартъпът се справя с целия процес на продажби - от взимането на стоките от домовете на продавачите, до фотографирането, продажбата и изпращането до клиентите. Чрез разширяването, държавите, в които компанията работи стават 24. Първият подобен онлайн магазин стартира за първи път в Швеция през 2014-а година. Sellpy е един от най-бързо развиващите се пазарни сегменти в модната индустрия на Европа.
В изявление до медиите, от компанията заявиха, че всяка дреха, закупена предварително, спестява ресурси за нашата планета. Хората в Европа се интересуват все повече от това, което означава, че търсенето на нови пазари нараства бързо."
Тъй като потребителите стават все по-заинтересовани за произхода и устойчивостта на дрехите, които носят, модната индустрия е подложена на огромна секънд хенд инвазия, коментират модни експтерти и инвеститори. Шведският гигант H&M, която отчете няколко години на спад на продажбите в много от своите физически магазини в Европа, закупи първия си дял в Sellpy през 2015-а година и от тогава до днес приходите на компанията не спират да нарастват. На платформата на модния брандд й са продадени общо над девет милиона дрехи.
По-рано този месец, базираната в Литва секънд хенд компания Vinted инвестира 250 милиона евро за по-нататъшно разширяване в Европа и извън нея и обяви, че състоянието й възлиза на 3,5 милиарда евро.