Pepsi премахва стотици корпоративни работни места в САЩ, съобщава CNBC, позовавайки се на корпоративен доклад на компанията за газирани безалкохолни напитки. Съкращенията ще засегнат служителите в бизнеса с храни и напитки в Чикаго, Плано, Тексас и Пърчейс, Ню Йорк.

За момента не са предвидени масови съкращения в Европа.

Портфолиото на Pepsi, освен Pepsi Cola, включва напитките Gatorade, закуските Frito-Lay и хранителните продукти Quaker Oats. Очаква се отделът за напитки на компанията да бъде засегнат по-силно от съкращенията, тъй като отделът за закуски вече е свил работната си сила чрез програма за доброволно пенсиониране.

В Pepsi работят 309 000 души по целия свят, като повече от 40% от тях се намират в САЩ. През октомври компанията повиши прогнозата си за приходите за цялата година, след като по-високите цени повишиха продажбите.

PepsiCo продава марките Tropicana, Naked Juice за $3,3 милиарда

PepsiCo продава марките Tropicana, Naked Juice за $3,3 милиарда

Компанията иска да разшири портфолиото си от здравословни закуски и напитки без калории

Въпреки това, някои от бизнес звената й, включително Frito-Lay North America, отчитат свиване на обема и това е знак, че потребителите намаляват закуските си, за да управляват по-добре бюджетите си.

През последните месеци компании от технологичния и медийния сектор съкращават работници, за да намалят разходите, тъй като икономическата несигурност оказва натиск върху бизнеса им.

Няколко компании за храни и напитки също съкратиха работни места, включително Beyond Meat , Impossible Foods и основният конкурент на Pepsi - Coca-Cola.