Philip Morris International Inc. се готви да отбива атаки от конкуренти, които могат да се опитат да се възползват от успеха на IQOS, лидер на пазара на алтернативите на пушенето, пише Bloomberg.
Заедно с растежа на IQOS, конкуренти като Imperial Brands Plc. започнаха да предлагат стикове, които са съвместими с устройството на Philip Morris. В отговор, производителят на Marlboro се готви да произведе следващата версия на IQOS така че да работи само със стиковете на компанията Heets.
"Работим по технология, която да разпознаваме стиковете", казва главният оперативен директор Яцек Олчак. "Само нашите стикове ще активират устройството".
Заради спада на тютюнопушенето в развитите пазари, компаниите се надпреварват да разработят продукти от следващо поколение, с които да подкрепят растежа си. PMI обаче се изправя пред проблем, който мъчеше Nestle SA и тяхната система Nespresso. Огромният успех на машината, която използва капсули, създаде редица имитиращи продукти, които подбиха продажбите.
Imperial Tobacco е последният голям международен играч, който влиза на пазара на бездимни продукти, изоставайки от Philip Morris и British American Tobacco. Засега тяхното устройство Pulze се продава само в един град в Япония, която е най-развитият пазар за подобни продукти.
Макар Imperial да казва, че т. нар. iD стикове са създадени ексклузивно за Pulze, някои търговци на дребно посочват, че са същият размер, както тези, продавани от пазарния лидер IQOS.
"Тъй като Imperial закъсня, сега за тях е важно да намерят начин да настигнат конкурентите", казва Нико фон Стакълбърг, анализатор в Liberum. И посочва, че компанията може да подхрани огромен растеж, ако научи потребителите, че стиковете ѝ са съвместими с IQOS.
Imperial не е единственият проблем на територията на интелектуалната собственост за PMI. Компанията съди BAT в Япония за нарушаване на патенент в Glo.