Повече от половината китайски потребители избягват да купуват продукти, произведени в Съединените американски щати, като начин да подкрепят страната си в ескалиращото търговско напрежение, показва ново изследване, цитирано от Reuters.
Проучването, проведено от лондонската Brunswick, се е допитало до 1 000 души. 56 процента от тях казват, че избягват американски продукти, а 68 процента посочват, че мнението им за американските компании е станало по-негативно.
"Това представлява значителен риск за американските компании, тъй като три от всеки четири китайски потребителя често купуват от тях", казват от компанията.
Brunswick се е допитала и до 1 000 потребители в САЩ. Според резултатите, мнението им за китайските компании се влошава, а 60 процента от тях са забелязали увеличение на цените след налагането на мита.
Двете най-големи икономики се намират в търговска война, налагайки санкции една на друга, което вреди на бизнеса и потребителите.
Американският президент Доналд Тръмп и китайският му колега Си Дзинпин ще се срещнат за първи път от седем месеца насам този уикенд на срещата на Г20 в Япония.По-рано днес министърът на финансите на САЩ Стивън Мнучин, заяви, че сделката между двете страни е готова на 90 процента.